Szkoła Podstawowa im. Stefana Kard.Wyszyńskiego w Mieleszynie
https://spmieleszyn.pl

15 grudnia 2011 14:42 | Aktualności | Źródło: BIP Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Mieleszynie

KINO MŁODZIEŻOWE

           Chętni uczniowie gimnazjum z Mieleszyna wybrali się, we wtorek 22 listopada do kina na seans pt: „Tysiąc razy silniejsza”, z którego recenzję napisała uczennica klasy I B.


           Do kina wyjechaliśmy o godzinie 8.35. Na miejsce dotarliśmy około godz. 10.00.

       Na początku prowadzący warsztaty krótko przedstawił nam fabułę filmu, który mieliśmy obejrzeć. Opowiadał on o dziewczynie o imieniu Signe. Była ona cichą i refleksyjną 15-latką. Miała najwyższe oceny w szkole i nie sprawiała żadnych problemów wychowawczych. Była takim typem dziewczyny, na którą zawsze można było liczyć, ale której po kilku latach nikt nie zapamięta. Nie była popularna, nie przewodziła grupie, trzymała się raczej na uboczu i obserwowała to, co się dookoła niej działo. W szkole prym wiedli uczniowie najlepiej ubrani, najbardziej przebojowi, to im wszystko uchodziło na sucho. Nie musieli sprzątać pracowni, odrabiać lekcji, byli uwielbiani przez nauczycieli. Wszystko zmieniło się, kiedy do klasy przyszła nowa uczennica, o imieniu Saga. Niezwykle silna, pewna siebie i szczera do bólu. Nie przestrzegała zasad i miała za nic kodeks, którego przestrzegali zarówno nauczyciele, jak i uczniowie tej szkoły. Dzięki niej życie w szkolne pomału zaczęło się zmieniać. Pewnego dnia wydarzyło się coś, czego nikt nie był w stanie przewidzieć i sytuacja wymknęła się spod kontroli. Dziewczyny postanowiły pokazać swoją siłę przewodząc grupie, zachowywały się jak  chłopcy i solidarnie im się przeciwstawiły. Ich zachowanie budziło skrajne reakcje i nie wszyscy byli z tego faktu zadowoleni. Zakończenie filmu nie było happy endem, ale skłoniło do głębokich przemyśleń i refleksji.


        Po seansie długo dyskutowaliśmy, omawiając wątki zawarte w filmie i odnosząc je do dzisiejszej, współczesnej szkoły. To niezwykły przykład kina młodzieżowego, z którego można było się dowiedzieć jak młodzi ludzie mogą wyzwolić swój potencjał i nie poddawać się presji grupy.